Közzétette 2024-es pénzügyi eredményeit az LG Electronics Inc. (LG): a dél-koreai vállalat a története legnagyobbjának számító 87,73 ezer milliárd von (62,89 milliárd dollár) konszolidált bevétel mellett 3,42 ezer milliárd von (2,45 milliárd dollár) üzemi nyereséget ért el.
Az LG rekordszintű forgalmához hozzájárult, hogy mind a háztartásigép-, mind pedig a járműalkatrész-üzletág bevételei immár kilencedik éve folyamatosan emelkedtek, de a megelőző évhez képest bővültek a szórakoztató elektronikai és az üzleti megoldásokért felelős részleg eladásai is. Az üzemi eredmény mindemellett éves összevetésben kismértékben csökkent, alapvetően olyan külső tényezők miatt, mint a háztartási gépek iránti globális kereslet késlekedő fellendülése, vagy a logisztikai költségek második felében bekövetkezett emelkedése. E kihívások ellenére a vállalat megőrizte profitstruktúrájának stabilitását, mégpedig az üzleti portfólió átstrukturálásából eredő minőségi növekedésnek, valamint a bővülő forgalomnak köszönhetően.
Az LG következetesen minőségi növekedésre törekszik az üzleti portfólió innovációján keresztül, a gyorsan változó globális piac és versenykörnyezet ellenére. A vállalat üzleti műveleti egységeinek tavaly év végi átcsoportosítását követően az LG célja az üzletágak közötti szinergiák fokozása és a működési hatékonyság javítása. Ezen túlmenően az LG arra fog összpontosítani, hogy megerősítse üzleti tevékenységeinek alapvető versenyképességét a minőség és a költségek tekintetében, miközben biztosítja a szilárd nyereségstruktúrát — áll a társaság beszámolójában.
Háztartásigép- és légkondicionáló divízió
Az LG Home Appliance & Air Solution Company 2024-ben 33,2 milliárd von árbevételt jelentett. Miután két évvel ezelőtt először lépte át a 30 trillió von éves árbevételt, a Társaság továbbra is fenntartható teljesítményt mutatott, és tavaly kétszámjegyű árbevétel-növekedést ért el. A működési nyereség elérte a 2,04 milliárd vont, leküzdve a megnövekedett logisztikai költségek okozta kihívásokat. Ez az első alkalom 2021 óta, hogy az üzletág működési nyeresége meghaladta a kétmilliárd vont.
A divizió minőségi növekedését az üzleti modellekben bekövetkezett változásoknak köszönheti, amelyek közé tartoznak az otthoni készülékek előfizetései és a Direct-to-Consumer értékesítés. Az otthoni készülékelőfizetésekből származó bevétel több mint 75 százalékkal ugrott meg az előző évhez képest, és megközelítette a kétmilliárd vont. Emellett a fűtési, szellőztetési és légkondicionáló (HVAC) rendszereket magában foglaló B2B szegmens is tovább bővült.
Az LG Home Appliance Solution Company új termékek bevezetését tervezi regionális specializációval és AI-alkalmazásokkal, az értékesítés bővítését célozva a mennyiségi zónacsaládok értékesítésének növelésével. A divizió az AI otthoni megoldásokkal kapcsolatos üzletágát is elő fogja mozdítani, hogy elérje a „Nulla munka otthon, minőségi időt csinál” célját. Emellett az előfizetési üzletág aktívan terjeszkedni fog Koreán, Malajzián és Tajvanon kívül Thaiföldre, Indiára és más régiókra is, folyamatosan új lehetőségeket teremtve.
A járműalkatrészek üzletág
Az LG Vehicle component Solutions Company 2024-ben 10,62 milliárd von árbevételről számolt be, ami a második egymást követő évben jelenti a tízmilliárd von feletti árbevételt. Annak ellenére, hogy az elektromos járművek iránti kereslet átmeneti lassulását tapasztalta, az üzletág a kilencedik egymást követő évben stabil bevételnövekedést mutatott, amit a magas rendelésállomány támogatott. Az üzemi eredmény azonban az előző évhez képest 115,7 milliárd vonra csökkent, elsősorban az új megrendelésekkel kapcsolatos projektek fejlesztési költségeinek növekedése és a szoftveralapú járművekre (SDV) való áttérést célzó K+F beruházások miatt.
Az LG Vehicle Solution Company célja, hogy a járműalkatrészek beszállítóján túlmutatva a teljes járműélményt biztosító innovatív megoldások szolgáltatójává váljon. A vállalat a jövőre való felkészülés jegyében az SDV képességek biztosítására összpontosít. Arra is törekszik majd, hogy a rendelésállománya alapján stabil bevételt tartson fenn, miközben a termékösszetétel javításával és általános működési fejlesztésekkel javítja a nyereségességet.
Az üzleti megoldások divíziója
Az LG Business Solutions Company 2024-ben 5,69 milliárd von árbevételt jelentett, 193,1 milliárd von működési veszteség mellett. A bevétel növekedését az olyan szektorok, mint a szállodák, üzletek, vállalkozások és iskolák számára készült egyedi kereskedelmi kijelzők, valamint az olyan prémium IT-termékek, mint az LG gram, előtérbe helyezése okozta. Az üzletágnak azonban továbbra is működési veszteségekkel kellett szembenéznie a kulcsfontosságú termékek növekvő nyersanyagárai és az élesedő piaci verseny miatt.
Szórakoztató elektronikai üzletág
Az LG Media Entertainment Solution Company célja a prémium termékek, például az OLED és QNED termékek értékesítésének bővítése, miközben az AI funkciók révén differenciált vásárlói élményt nyújt. A vállalat integrálni fogja az LG képernyőalapú üzletágainak – beleértve a televíziókat, az informatikai eszközöket és az információs kijelzőket – működését a hardver- és a platformüzletek közötti szinergiák fokozása érdekében. Emellett a webOS-t a folyamatos tartalmi beruházások és a partnerségek bővítése révén integrált tartalom- és szolgáltatási platformmá fejlesztik mind beltéri, mind kültéri használatra.
Az LG Home Entertainment Company 2024-ben 15,23 milliárd von bevételt és 315,9 milliárd von működési eredményt jelentett. Az OLED TV-k értékesítése olyan régiókban, mint Európa és Ázsia, a globális sportesemények hatására növekedett. Emellett a webOS-alapú reklám- és tartalomüzletág éves bevétele meghaladta az egymilliárd vont.
Az újonnan létrehozott LG Eco Solution Company célja, hogy az LG HVAC üzletágát a kulcsfontosságú alkatrészek, például a motorok és a kompresszorok terén meglévő alapvető technológiai versenyképességét kihasználva gyorsan a világ élvonalába emelje. A vállalat a helyben önfenntartó termelési rendszerek kiépítésére és a régió-specifikus megoldások fejlesztésére fog összpontosítani. Átfogó, különböző terekre optimalizált megoldásokat kínál majd, beleértve az ipari, kereskedelmi, köz- és lakóépületeket, a nagy hűtőkészülékektől kezdve a kereskedelmi és lakossági légkondicionálókig. |