Jó évet zárt a Pepita Group

XHír

Dorcsinecz József, a Pepita Group Zrt. vezérigazgatójaA Pepita Group hazai bruttó forgalmát több mint 24 százalékkal növelte 2024-ben 2023-hoz képest, míg külföldi piacokkal együtt a növekedés elérte a 39,3 százalékot.

Jelentős növekedést ért el 2024-en a Pepita Group Zrt. itthon és a nemzetközi piacokon egyaránt. Hazai bruttó forgalma több mint 23,5 milliárd forint volt, ami 24,4 százalékos növekedést jelent 2023-hoz képest. A román, szlovák, német, osztrák, lengyel és bolgár piacokkal együtt a növekedés elérte a 39,3 százalékot, az összesített bruttó forgalmuk a hazai és a nemzetközi piacokkal közel 29 milliárd forint volt.

„Az eladott termékek száma is dinamikusan bővült. Magyarországon 14,1 százalékkal, külföldi piacokkal együtt pedig 25,2 százalékkal több termék talált gazdára, mint 2023-ban” – ismertette a részleteket Dorcsinecz József, a Pepita Group társalapítója. Itthon több mint kétmillió terméket értékesítettek 2024-ben, és meghaladták az egymillió aktív felhasználót, amit azt jelenti, hogy az elmúlt 12 hónapban több mint egymillió olyan felhasználó kereste fel a pepita.hu weboldalt, aki ott sikeres vásárlást hajtott végre.

Kétszáz magyar partnerük aktív a nemzetközi piacokon

Magyarországon és Szlovákiában az elektronikai termékek bizonyultak a legnépszerűbbnek darabszám alapján, míg Ausztriában, Romániában és Németországban a babatermékek, Lengyelországban pedig az informatikai cikkek vezették az eladási listát. A Pepita Group Magyarország után Romániában érte el a legnagyobb értékű forgalmat (négymilliárd forint), a további piacokon Szlovákiában, Németországban, Lengyelországban, Ausztriában és Bulgáriában együttesen másfél milliárd forint forgalmat ért el. A társaság folyamatosan törekszik arra, hogy a régió meghatározó e-kereskedelmi platformjává váljon, és a vásárlók igényeit maximálisan kiszolgálja, miközben újabb partnereknek nyitja meg az online értékesítés lehetőségét. A Pepita Group magyar marketplace partnerei közül közel kétszázan már aktívak a nemzetközi piacokon is, azaz az a termékeik legalább egy vagy több külföldi oldalon is megjelenik.

Néhány termékkategória kiugró teljesítménye is hozzájárult hozzá a sikerekhez. A háztartási nagygépek terén például több mint négyszeresére, a gamer székek esetében háromszorosára, nőtt a bruttó forgalom 2024-ben 2023-hoz képest. Az online kifizetett vásárlások száma 47 százalékkal nőtt.

Új rekordok és meghökkentő számok

2024-ben a legnagyobb kosárérték egy 180 terméket tartalmazó rendelés esetében 19,7 millió forint volt. A pepita.hu oldalon átlagosan 72 másodpercenként érkezett egy sikeres rendelés. 2024-ben a vásárlók negyede adott le egynél több rendelést. Akad kiugró példa is. „A legtöbb vásárlást végrehajtó felhasználó 2024-ben 10 730 terméket vásároltak meg, összesen 82 rendelés során” – mondta Dorcsinecz.

2023-hoz képest 27 százalékkal több felhasználói profilból történt rendelés 2024-ben, így a Pepita.hu átlépte az egymillió egyedi vásárlói számot. A GKID 2024-es listája szerint a legnagyobb forgalmú magyar cégek közül a Pepita a harmadik legnagyobb magyar e-kereskedő. A 15 legismertebb e-kereskedők mezőnyében pedig a 6. helyen a Pepita áll, ahol ráadásul rajta kívül csak kettő tisztán magyar tulajdonú cég kapott helyet.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük