Manapság egyre népszerűbb online közösségi platformok kerülnek előtérbe a fiatalabb generációk körében. Nem véletlen, hogy az egészségügyi szolgáltatók számára is vonzó hirdetési felületet jelenthetnek ezek az oldalak. Azonban számos szigorú irányelvet kell figyelembe venni, főként az egészségügyi hirdetések tartalmát illetően, főleg az egészséggel kapcsolatos termékek és szolgáltatások esetében.
Milyen tiltott termékek és szolgáltatások vannak?
A FutureManagement egészségügyi marketinggel kapcsolatos szolgáltatásának képviselői tisztában vannak azzal, hogy mit lehet és mit nem az egyes platformokon. A technológia fejlődésével egyre több olyan termék kerül előtérbe, amelynek egészségügyi vonatkozásai vannak. Legyen az egy új műszer vagy egy eszköz az egészségünk javítása érdekében. Az egyes platformok azonban nem csak az alkoholokat nem engedik hirdetni.
A TikTok például globálisan tilt le bizonyos termékeket és szolgáltatásokat. Ilyenek a kábítószerek, az illegális drogok, a vényköteles gyógyszerek, valamint ezek beszerzésének és használatának népszerűsítése. De ide sorolhatjuk az engedély nélküli gyógyszertárakat, az olyan drogériákat, amelyek nem rendelkeznek megfelelő engedélyekkel. Valamint fontos megemlíteni, hogy ide tartoznak többek között az abortusszal kapcsolatos szolgáltatások, a temetkezési szolgáltatások, valamint a veszélyes vegyi anyagokkal foglalkozó kereskedők is. Vagyis minden olyan tevékenységet tilt, amely erőszakos vagy veszélyes.
Branded content irányelvek
A platform speciális irányelveket fogalmaz meg további olyan termékek esetében is, amelyek nem biztos, hogy minden esetben biztonságosak az egészségre nézve. Ilyenek többek között a fogamzásgátló készítmények, az olyan termékek, amelyek a terhesség megelőzésére szolgálnak, mint akár az óvszer. Ezek nem hirdethetőek, legalábbis a legtöbb esetben, kivételt képeznek ez alól a családtervezéssel kapcsolatos tartalmak.
Minden olyan tartalom is tiltott, ami orvosi előnyöket hangsúlyoz. Ez lehet vény nélkül kapható vagy vényköteles gyógyszer, étrend-kiegészítő, vitamin vagy bármilyen egyéb hasonló készítmény. Érdemes tehát alaposan tanulmányozni az egyes közösségi médiafelületek irányelveit, megismerni a szabályokat, hogy elkerülhessük vele a tiltott tartalmak közzétételét.
Milyen egészségügyi hirdetések léteznek?
A TikTok algoritmusa az utóbbi időszakban hatalmas változásokon ment át, amit a felhasználók és a hirdetők is észlelhetnek. Ezek érintik többek között az egészségügyi hirdetéseket is. Most még nagyobb hangsúlyt kapnak az edukatív és releváns tartalmak, tehát csak olyan videókat érdemes készíteni, amik valódi értéket nyújtanak a leendő vásárlók, a közönség számára. Ehhez azonban az is kell, hogy a megfelelő egészségügyi témában releváns hashtageket használjuk, ezekkel egészítsük ki a leírást, amik segíthetik az elérések számát. Az algoritmus ráadásul minden olyan tartalmat előnyben fog részesíteni, ami 15-30 másodperces és vizuálisan is vonzónak számít.
Ha mindezekre odafigyelünk, garantáltan sikeres tartalmakat fogunk gyártani.