Antal Tomás, az InstaCash Kft. társtulajdonosa

Állítólag rajonganak a vásárlók a BNPL iránt

E-kereskedelem Friss

Antal Tomás, az InstaCash Kft. társtulajdonosaSzakértői becslések szerint az elmúlt évben már több mint húszezer vásárló fizetett  BNPL szolgáltatás segítségével, mintegy egymilliárd forint összértékben.

Magyarország piacvezető webshopjai közül már több is elérhetővé tette a vásárolj most, fizess később (Buy Now Pay Later – BNPL) fizetési módot, a nyugat-európai internetes kereskedelemben pedig már a húsz százalékot is eléri a bevezetés aránya. Magyarország egyik BNPL szolgálatója készített friss felmérést a részletfizetést használók vásárlási szokásairól.

Ezért választják a vásárlók a BNPL-t

„A válaszadók 95 százaléka rendkívül elégedett volt, különösen nagyra értékelték a gyorsaságot, a papírmentességet, valamint azt, hogy a részleteket kényelmesen, bankkártyával tudják rendezni” – hangsúlyozta Antal Tomás, az InstaCash Kft. társtulajdonosa. „Ezek a pozitív visszajelzések megerősítik azt, hogy a felhasználói élmény jelentős szerepet játszik abban, hogy a BNPL megoldások népszerűvé váltak a prémium ügyfélkörben.” A válaszadók hetvenhét százaléka a nulla százalékos THM-et is fontosnak nevezte arra a kérdésére, hogy miért döntött az innovatív fizetési mód mellett.

„Mindez azt mutatja, hogy a webes vásárlók számára kiemelten fontos, hogy a szolgáltatás ne járjon extra költségekkel” – értékelte a kutatás eredményeit az InstaCash társtulajdonosa. Antal hozzátette, hogy a megkérdezettek hetven százaléka kényelmi szolgáltatásként tekint a részletfizetésre, mivel az lehetőséget ad arra, hogy a nagyobb összegű vásárlásokat több hónapra elosztva fizesse ki. „Ez tovább erősíti azt a korábbi tapasztalatot, hogy az ügyfeleink pénzügyileg tudatos, prémium réteget képviselnek.”

A kutatásban résztvevő vásárlók többsége a jövőben nem kíván a BNPL-től eltérő hitelterméket igénybe venni: 76 százalék jelezte, hogy egyáltalán nem szeretne más típusú hitelt használni. A tanulmány készítői arra is kíváncsiak voltak, mennyire elégedettek a vásárlók a halasztott fizetés folyamatával. A tanulmány eredményei azt mutatják, hogy azok a vásárlók, akik mind áruhitelt, mind BNPL-t kipróbáltak már, a jövőben 80%-ban inkább a BNPL-t választanák, míg húsz százalék számára közömbös, hogy áruhitelt vagy BNPL-t használnak.

Részletfizetés egyenlő versenyelőny

„Megkérdeztük a vásárlókat, hogy figyelembe veszik-e a választásnál, ha egy kereskedő vagy szolgáltató részletfizetési lehetőséget kínál. A válaszadók kilencvenhat százaléka azt nyilatkozta, hogy ha a termék és az ár azonos, akkor inkább olyan helyen vásárol, ahol elérhető a részletfizetés. Mindössze a vásárlók négy százaléka vélekedett úgy, hogy hiába van részletfizetés, mindig a legolcsóbb helyen fog vásárolni, akkor is, ha ott nem kínálnak kamatmentes részletfizetést” – magyarázta Antal. „Vagyis, a kutatás is alátámasztja, hogy a BNPL megoldás biztonságos, sokak által használt és kedvelt folyamat.”

A kutatás arra is fényt derített, hogy a válaszadók egyharmada a BNPL-nek köszönhetően magasabb értékű terméket tudott megvásárolni, mint amit eredetileg tervezett. „Vagyis a részletfizetés bevezetésével növelhető az átlagos kosárérték” – jelentette ki Antal. A szakértő példaként említette a garmin.hu-nál szerzett tapasztalatokat.

„Stratégiai partnerünk, az okosórák és GPS készülékek forgalmazásával foglalkozó webáruház esetében 38 százalékkal nőtt az értékesítés a részletfizetési lehetőségnek köszönhetően, hatvannégy százalékos konverziós ráta mellett. A vásárlók az ötfokú skálán átlagosan 4,7 pontra értékelték a teljes BNPL-folyamatot, a vásárlók méltányolták az egyszerű, átlátható, könnyen kezelhető, gyors, kamat nélküli részletfizetési lehetőséget.”

Az e-kereskedők csak további tíz százaléka tervezi bevezetni a BNPL-t

Minden piaci előrejelzés azt mutatja, hogy a BNPL-t kínáló webshopok száma folyamatosan növekedni fog. „A közeljövőben az e-kereskedők további tíz százaléka tervezi bevezetni a lehetőséget” – emelte ki az InstaCash társtulajdonosa. Már nem csak az innovatív kis-és közepes kereskedők hóbortja a BNPL” – fogalmazott Antal. „Egyre több „TOP ligás” e-kereskedő is úgy döntött, hogy biztosítja vásárlói számára a lehetőséget.”

„Piacvezető magyar BNPL szolgáltatóként az a célunk, hogy fél évente elismerjük azokat a kereskedő és szolgáltató cégeket, akik bevezetik bármely BNPL szolgáltató megoldását, így élen járnak az innováció terén, példát mutatva a piac többi szereplője számára és meghatározó szerepet vállalnak a nemzetközi szinten is leginnovatívabbnak számító fizetési mód hazai terjesztésében, a fogyasztói edukációban” – ismertette a BNPL Innovator Stars programot az InstaCash társtulajdonosa.

Az InstaCash öt különböző kategóriában díjazza a legjobb három céget, amelyeknél elérhető valamely BNPL szolgáltatás. Az egyes kategóriákon belül a rangsor a legutóbbi lezárt üzleti év árbevétele alapján alakul. A legutóbbi díjazottak között olyan webshopok találhatók, mint AboutYou, a Beliani, a MediaMarkt, a nootbook.hu, a Homelux, vagy a Hilaris Hotels.

Az InstaCash több mint kétezer vásárlót kérdezett meg a kutatásban a részletfizetési megoldásokkal kapcsolatos tapasztalatairól. A BNPL Spotlight2024 felmérésben résztvevők prémium ügyfélkörnek tekinthetők, átlagos jövedelmük meghaladja az 500 ezer forintot, átlagos életkoruk 39 év volt. A megkérdezettek hatvan százaléka havonta legalább egyszer vásárol online, éves átlagos online költése pedig meghaladja a félmillió forintot.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük